faq

Veelgestelde vragen

  1. Is reserveren verplicht? Nee zeker niet, maar het wordt wel aangeraden. Bel: 072 888 55 74 of reserveer gemakkelijk via de website.
  2. Hoe werkt het 3-gangen menu? Het 3-gangen menu stel je zelf samen. Kies een voorgerecht, hoofdgerecht of pizza en een nagerecht van de kaart en stel zo jouw 3-gangen menu naar eigen wens samen!
  3. Moet je 3 gangen eten? Nee, dat is niet verplicht. Het is wel het concept dat wij voeren en daar is alles en iedereen op ingespeeld. Ontspan en laat je eens lekker verzorgen! We hanteren een hele mooie prijs/kwaliteit verhouding voor ons 3-gangenmenu. Geniet ervan!
  4. 27,50 euro? Ja, de kwaliteit van IJzer en dan toch 3 gangen voor €27,50. Een aantal gerechten heeft een meerprijs. Bijvoorbeeld voor de huis gerookte zalm rekenen we €2,- extra, maar daar krijg je dan wel verse zalm voor die wij zelf roken in onze rookoven.
  5. Waar komen onze producten vandaan? De producten waar wij mee werken komen veel van lokale ondernemingen. Zo komt bijvoorbeeld ons vlees van ‘Weijdehoeve’ uit Heiloo, ons brood van ’t Oude Ambacht’ uit Schagen en onze groente van ‘Mercato Italiano’ uit Heerhugowaard. Onze producten worden vers en met passie bereid en dat proef je!
  6. Wat zijn de mogelijkheden voor groepen? Er is veel mogelijk! Denk aan dineren met een groep vrienden of borrelen met collega’s, het vieren van een verjaardag, jubileum of babyshower. Bekijk onze webpagina ‘arrangementen’ Kom even langs of neem contact op via de e-mail of telefoon. Samen bespreken we de wensen en mogelijkheden. IJzer is een open zaak en bij te grote groepen kan er overlast voor andere gasten ontstaan, vandaar dat we iedere aanvraag toetsen.
  7. Allergenen of dieetwensen, houden jullie daar rekening mee? Ja, geef het aan bij je reservering en maak het voor de zekerheid altijd nog even bekend bij de tafeldame/heer. Laat je ons keukenteam zweten op een suikervrij geheel, vraag dan niet om een cola aan tafel. Daarmee maak je een lange neus naar de keukenbrigade, terwijl zij hun tijd en energie in jou hebben gestoken!
  8. Vegetarisch of veganistisch? Zeker, we hebben een aantal vegetarische gerechten op de kaart staan en veganistisch is mogelijk op aanvraag. Onze kaart is een afspiegeling van de wensen van onze gasten. Weggooien is zonde en aangezien we vers werken, hebben we meer “hardlopers” op de kaart staan dan vegetarische gerechten. Laat je ons keukenteam zweten op een vegan geheel, prima!
  9. Recensiebeleid? Hoe hard we het ook proberen, helaas kunnen we niet iedereen tevreden stellen, ook bij ons gaat er weleens iets mis. We werken heel intensief met een leuk en gemotiveerd team 7 dagen per week om het jullie naar de zin te maken! Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan, geef dat dan aan. Vaak kunnen we het probleem dan meteen oplossen. Leuke recensies zijn we heel blij mee. Minder leuke komen ook voor, soms terecht en soms wordt er van alles bijgehaald. Wij zijn mensen en kunnen best ergens tegen, maar laten ons niet graag anoniem afblaffen…wij zijn mensen. Wij nemen van alles serieus, maar willen ’s nachts niet wakker liggen. Stuur een mail, bel op of schrijf een recensie waar wij wat mee kunnen.
  10. Wat zijn de sluitingstijden? Grofweg 23.00u doordeweeks en 00.30u op vrijdag en zaterdag. Afhankelijk van wanneer de zaak leeg is.